Zebrała się grupa zaangażowanych osób, którym bliska jest pedagogika alternatywna, a przede wszystkim dziecko. W rezultacie zostało prawnie zarejestrowane stowarzyszenie. Między innymi celem stowarzyszenia będzie prowadzenie placówek oświatowych. Z tej wspólnoty osób powstały także Waldorfskie Barwy. Nadrzędnym celem Stowarzyszenia jest upowszechnianie edukacji opartej na świadomym uczeniu się, w środowisku wzajemnego szacunku, z nastawieniem na współpracę i empatyczną komunikację.
Telefon: 505 177 300
E-mail: stowarzyszenie.edualter@gmail.com
Fb: Stowarzyszenie Na Rzecz Edukacji Alternatywnej
Kluczowe w nauczaniu jest spotkanie dziecka z nauczycielem. Każda klasa ma swojego nauczyciela klasowego, który idzie z nią przez kolejne lata szkoły podstawowej. W idealnej sytuacji pozostaje on jako przewodnik z klasą przez całe osiem lat. Nauczyciel klasowy prowadzi w swojej klasie lekcję główną i zwykle jeszcze inne zajęcia zgodnie ze swoimi umiejętnościami. Nauczyciele przedmiotów uczą w różnych klasach między innymi języków obcych, muzyki, zajęć ruchowych, eurytmii czy prac ręcznych. Nauczyciel klasowy stanowi centrum klasy i gwarantuje ciągłość budowanej przez wiele lat relacji. Staje się autorytetem moralnym, jest zaangażowany, troszczy się o dzieci i ściśle współpracuje z rodzicami. Podstawą relacji nauczyciel-uczeń jest prawda i wzajemny szacunek.
Waldorfskie Barwy tworzą nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w placówkach związanych z pedagogiką alternatywną, w tym waldorfską. Posiadamy odpowiednie kwalifikacje, wielokierunkowe wykształcenie, w tym studia i liczne kursy doskonalące związane z pedagogiką Rudolfa Steinera. Nauczanie zostaje podniesione do poziomu “sztuki nauczania”. A praca staje się pasją.
Nauczyciel Wychowawca Klasa 0 (oraz zajęć artystycznych)
Julia Kabak
>>Jestem absolwentką Kijowskiej Państwowej Akademii Sztuki i Projektowania im. Mychajła Bojczuka oraz Uniwersytetu Ludowego Rzemiosła Artystycznego w Woli Sękowej, gdzie obroniłam dyplom z pisania ikon, malarstwa i ceramiki.
Z pedagogiką waldorfską jestem związana od 25 lat — początkowo jako mama poszukująca alternatywnych form edukacji dla swoich dzieci. Po ukończeniu trzyletniego kursu z pedagogiki waldorfskiej zostałam nauczycielką. Od tego czasu prowadziłam zajęcia w szkołach w Kijowie i w Warszawie. W swojej pracy skupiam się przede wszystkim na relacji z drugim człowiekiem. Zarówno w pracy z dziećmi jak i z dorosłymi, staram się stworzyć bezpieczną przestrzeń, w której każdy będzie mógł poznawać własną kreatywność. Obecnie jestem wychowawczynią w zerówce oraz prowadzę zajęcia z malowania, ceramiki i prac ręcznych.
Uważam, że zajęcia artystyczne nie tylko rozwijają manualne zdolności dzieci, ale również uwrażliwiają je emocjonalnie, a także pozwalają lepiej zrozumieć otaczający świat i tkwiące w nim piękno oraz dobro.
Prywatnie jestem mamą dwóch córek, pieska i kotka. Fascynuje mnie natura oraz jej różnorodne kształty i formy.<<
Nauczyciel Wychowawca Klasa 1
Agnieszka Hakizimana
Nauczyciel Wychowawca Klasa 2
Emilia Herda
Nauczyciel Wychowawca Klasa 3 (oraz warsztatów pracy w drewnie)
Ewa Godzisz
>>Mam tę wyjątkową okazję być wychowawcą klasy. Jest to dla mnie wyróżnienie. Nasza droga to przynajmniej 8-lat wspólnego czasu. W roku szkolnym 2025/26 jest to już klasa 3, więc poznaliśmy się 2 lata temu. Czuję radość na ten wspaniały czas razem.
Jestem nauczycielem waldorfskim (z dyplomem UW), biologiem, geografem, znam się na chemii i fizyce, ale też świetnie pracuje mi się z młodszymi dziećmi. Mam 20-letnie doświadczenie w pracy jako nauczyciel, w tym 12-letnie jako wychowawca-nauczyciel klasowy w szkole waldorfskiej. Zawsze były to miejsca z pedagogiką alternatywną, gdzie dobra relacja nauczyciel-dziecko jest podstawą.
Jestem mamą 21-latka. Ciągle w ruchu i działaniu. Uwielbiam sport, las, przyrodę, tworzenie, pracę z wełną, drewnem i witrażem. Mam wiele pięknych osób wokół siebie. Tak buduje swoje poczucie szczęścia.<<
Nauczyciel Wychowawca Klasa 7
Marta Miłkowska
>>Nauczyciel- wychowawca. Pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, animator kultury, nauczyciel edukacji początkowej oraz historii i wiedzy o społeczeństwie.
Uważam się za osobę radosną, ciepłą i empatyczną, a przy tym za pasjonatkę edukacji. Od ponad 12 lat jestem związana z pedagogiką alternatywną. W pedagogice waldorfskiej odnalazłam dobro, prawdę i piękno. Praca nauczyciela to dla mnie nie tylko udzielanie odpowiedzi, ale również zadawanie pytań, które sprawiają, że w uczniach wytwarza się ciekawość świata i chęć odnajdowania własnych rozwiązań.
Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci i całego stada kotów. Uwielbiam przyrodę, prace w ogrodzie, zielarstwo i gotowanie.<<
Nauczyciele:
Bożena Michałowska-Stoeckle - Nauczyciel świetlicy
Katarzyna Kościuczyk - Nauczyciel muzyki
Gabriela Wójcik - Nauczyciel języka hiszpańskiego
Małgorzata Kalenik-Bjerkan - Nauczyciel jogi
Dawid Jankiewicz - Nauczyciel wychowania fizycznego
-