Zebrała się grupa zaangażowanych osób, którym bliska jest pedagogika alternatywna, a przede wszystkim dziecko. W rezultacie zostało prawnie zarejestrowane stowarzyszenie. Między innymi celem stowarzyszenia będzie prowadzenie placówek oświatowych. Z tej wspólnoty osób powstały także Waldorfskie Barwy. Nadrzędnym celem Stowarzyszenia jest upowszechnianie edukacji opartej na świadomym uczeniu się, w środowisku wzajemnego szacunku, z nastawieniem na współpracę i empatyczną komunikację.
Telefon: 505 177 300
E-mail: stowarzyszenie.edualter@gmail.com
Fb: Stowarzyszenie Na Rzecz Edukacji Alternatywnej
Kluczowe w nauczaniu jest spotkanie dziecka z nauczycielem. Każda klasa ma swojego nauczyciela klasowego, który idzie z nią przez kolejne lata szkoły podstawowej. W idealnej sytuacji pozostaje on jako przewodnik z klasą przez całe osiem lat. Nauczyciel klasowy prowadzi w swojej klasie lekcję główną i zwykle jeszcze inne zajęcia zgodnie ze swoimi umiejętnościami. Nauczyciele przedmiotów uczą w różnych klasach między innymi języków obcych, muzyki, zajęć ruchowych, eurytmii czy prac ręcznych. Nauczyciel klasowy stanowi centrum klasy i gwarantuje ciągłość budowanej przez wiele lat relacji. Staje się autorytetem moralnym, jest zaangażowany, troszczy się o dzieci i ściśle współpracuje z rodzicami. Podstawą relacji nauczyciel-uczeń jest prawda i wzajemny szacunek.
Waldorfskie Barwy tworzą nauczyciele z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w placówkach związanych z pedagogiką alternatywną, w tym waldorfską. Posiadamy odpowiednie kwalifikacje, wielokierunkowe wykształcenie, w tym studia i liczne kursy doskonalące związane z pedagogiką Rudolfa Steinera. Nauczanie zostaje podniesione do poziomu “sztuki nauczania”. A praca staje się pasją.